Kjeldsensgade 3
8700 Horsens
karen@biopatisk-klinik.dk

Barnløshed - Graviditet - Fødsel

Er man ufrivillig barnløs eller nærer et ønske om at forberede sig til graviditet, kan det anbefales at få en biopatisk test til at afdække evt. mangler på vitaminer, mineraler samt de livsvigtige fedtstoffer. Sidstnævnte er af mange desværre overset, da de er væsentlige i forbindelse med et velfungerende hormonsystem.

Kosten

Evnen til at blive gravid afhænger også af den kost, man indtager – eksempelvis kan mælke- og hvedeintolerance være årsag til nedsat fertilitet – ligesom brug af p-piller gennem flere år kan være skyld i nedsat evne til graviditet.

Svampeinfektion og andre betændelsestilstande kan også have en negativ indflydelse og vil være en rigtig god ide at få bugt med inden graviditeten.

Da det ikke blot er æggets men også sædcellens kvalitet, der forudsætter, at graviditet skal lykkes, er manden selvfølgelig lige så vigtig at have fokus på som kvinden. Med mænds øgede tendens til nedsat sædkvalitet, bl.a. betinget af dårlige kostvaner – kan også her anbefales en biopatisk test til afdækning af vitamin og mineralmangler – eksempelvis ses der ofte zinkmangel både hos manden og kvinden ved barnløshed.

Zoneterapi

Som supplement til en biopatisk test anbefaler jeg altid zoneterapi, da det har vist sig, at der er en markant forskel på børn af kvinder, der har fået zoneterapi under graviditeten, og børn af kvinder, der ikke har.

Den endorfinfrigivelse, som zoneterapien bevirker, bedrer børnenes motoriske evner.  Børnene er mere vågne, græder langt mindre og har et stabilt blodsukker.

Udover zoneterapiens positive indvirkning på barnet, bereder det også kvinden til en bedre fødsel – at være i balance fysisk og psykisk er de bedste forudsætninger for et positivt forløb.

Læs mere om Zoneterapi

Graviditetsgener

Under graviditeten kan der opstå forskellige problemer. De mest generende er vel bækkenløsning og kvalme – men også krampe, halsbrand og ødemer kan påvirke ens livskvalitet.

Med zoneterapi og akupressur samt et godt vitamin/mineral program kan man reducere disse belastninger betydeligt.

Fødselshjælp

Jeg assisterer gerne som zoneterapeut ved din fødsel, hvis du har et ønske om det. Her er det muligt at påvirke veerne, hvis de er svage og ustabile eller for voldsomme.

Fødselssmerterne kan også lindres, og vil moderkagen ikke løsne sig, er det muligt at påvirke kroppen med zoneterapi til at give slip på den.

Se min prisliste eller kontakt mig for mere information

bubble